30 Mayıs 2016 Pazartesi

GNS3 KURULUMU

-GNS3(Graphical Network Simulator 3) Nedir ve Ne İşimize Yarar?


   Cisco,Juniper gibi ağ cihazı üreticilerinin ürünlerini simüle edebilen açık kaynak kodlu bir uygulamadır.Cisco marka router'ların işletim sistemi olan IOS'tur.GNS3 tam burada devreye girer ve IOS işletim sistemini çalıştırır.Aynı zamanda GNS3 tasarım ve donanım ihtiyacı olmadan herhangi bir boyutta ağları kurmak için kolay bir yol sunar.

1.Kurulumda ilk adım www.gns3.net adresine girerek kendimize hesap açıyoruz ve işletim sistemimiz ne ise onu seçerek bilgisayarımıza yüklüyoruz.





!!!Kurulum gerçekleşirken WinPcap'i ve WireShark'ı  kurmayı unutmayın!!!

**WireShark network trafiğinin ,bir grafik arayüz üzerinden izlenmesini sağlar.

**WinPcap ise kurulu olan bilgisayarın anlık Ethernet trafiğinin yakalanmasını sağlar.

-------

2-Program kurulumu gerçekleştikten sonraki diğer adım IOS imajları programa tanıtılmalıdır.Kullanabileceğimiz IOS imajları c1700,c2600,c3620,c3640,c3660,c3745,
c7200,c3725'tir.




    Burdaki en önemli kısım Edit-> Preferences->Dynamips kısmı.Dynamips kısmı IOS'un çalışmasına izin veren kısımdır.Burasının çalışıyor olması önemli.Çalıştırdıktan sonra IOS imajlarını kullanacağız.Yukarıda bahsedilen imajları cisconun sitesinden indirebilirsiniz.(https://software.cisco.com/download/navigator.html)

**Ben programı çalıştıramadım.VirtualBox yada VM Player istiyor.İndirdim fakat kurulumunu yapamadım.Bu yüzden uygulamada routerlar çıkmadı.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder